6 de gen. 2013

La línea 9 de metro / La línia 9 de metro / La ligne 9 de metro


Corria el año 2006 cuando fui para ADN a fotografiar la tuneladora de la línea 9 del metro de Barcelona, en la estación de Bon Pastor, en el Barrio de Bon Pastor. Me quede acojonado de la magnitud de la obra, Un pozo de diez pisos de altura y dimensiones colosales se abría, reforzado por unas vigas gigantes, justo debajo de los modestos bloques de Bon pastor, uno de los barrios más humildes de Barcelona. En el fondo del pozo, un túnel de dos pisos y 11.70m de diámetro. Una mega-barbaridad de más de 4000 millones de euros. La línea con 47km sería la más larga de Europa y la utilizarían más de 120 millones de pasajeros al año. Se tenia que inaugurar entre 2007 y 2012. Hoy en enero de 2013 de las 52 estaciones planeadas solo funcionan 12 en 11 kilómetros. Las tuneladoras llevan paradas dos años y el tramo central está cerrado a cal y canto y sin ningún tipo de previsión. El ramal del aeropuerto parece que se abrirá en 2014. Ese mismo 2006 propuse a Eugeni Madueño, entonces director de La Revista de la Vanguardia, hacer un reportaje crítico con ese modelo megalómano de metro. La respuesta fue que eso no se podía criticar, ya que la línea estaba muy bien. Pues eso, “estaba”  

Era l'any 2006 quan vaig anar per ADN a fotografiar la tuneladora de la línia 9 de metro de Barcelona, a la estació de Bon Pastor. Em vaig quedar acollonat de la magnitud de la obra. Un pou de 10 pisos d'altura i unes dimensions colossals s'obria, reforçat per unes enormes bigues, sota els modestos blocs de pisos de Bon Pastor. Al fons del pou, un túnel de dos pisos i 11.70 metres de diàmetre. Una mega-barbaritat de més de 4000 milions d'euros. La línia amb 47km de llargària seria la més llarga d'Europa i la faries servir més de 120 milions de viatgers a l'any. Avui a gener de 2013 de les 52 estacions previstes només son en funcionament 12 en 11km. Les tuneladores estan parades des de fa un parell d'anys i el tram central està tancat i sense cap mena de previsió. El ramal de l'aeroport potser entrarà en funcionament el 2014. Aquell 2006 vaig proposar-li a l'Eugeni Madueño, llavors director de La Revista de La Vanguardia, de fer un reportatge crític amb aquell megalòman projecte de metro. La resposta va ser que no es podia criticar ja que la línia esta molt be. Doncs això, està molt be parada per sempre.

C'était l'année 2006 quand j'ai fait un reportage pour le journal ADN des travaux de la ligne9 du métro de Barcelone. Cette ligne commence dans les quartiers plus pauvres de la métropole. Je me suis trouve dans le quartier du Bon Pastor, dans un puits de gare de 10 étages d'auteur et de dimensions colossales. Au fond, le tunnel de deux étages et 11,70m de diamètre. Un projet mégalomane avec un cout de 4000 millions d'euros. La ligne doit avoir 47km et 52 gares. Maintenant en 2013, seulement fonctionnent 12 gares et 11 km. Tous les travaux sont arrêtés depuis plus de deux ans et sans date de redémarrage. Le 80% des tunnels sont construits, mais pas les gares, surtout dans la partie centrale. Cette année de 2006 j'ai proposé au directeur du magazine de La Vanguardia, de faire un reportage critique avec ce projet. La réponse fut que le projet était très bien. Peut-être qu'en 2014 entrera en fonctionnement la connexion avec l'aéroport... et après...


L'estació de BON PASTOR. 19/10/2006.
Planta baixa del tunel a l'estació de Bon Pastor. 19/10/2006.
Estació de Bon Pastor. 19/10/2006.
Tren de obres. 19/10/2006.
La tuneladora, més enllà de Bon Pastor. 19/10/2006.
Tunel de 11,70m, 19/10/2006.
Operaris de la tuneladora. 19/10/2006.

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