12 de des. 2011

Sobre la desaparecida playa del Prat/Sobre La Desapareguda platja del Prat/ La plage disparue du Prat de Barcelone.

Els contenidors tocant el mar.
Sobre la desapareguda platja del Prat
Fa poc van descobrir una enorme vila romana a les obres de la Sagrera. En molt poc temps les obres han continuat i la vila a quedat amagada per sempre. Això mateix ha passat amb la platja del prat, crec recordar que era la única on era prohibit banyar-se a Catalunya. Vaig anar-hi en dos ocasions el 2001, em semblava un paisatge industrial increïble, contenidors a tocar de l'aigua buits feien de barrera. Ara ja no queda absolutament rés de la platja, només els contenidors... un lloc desaparegut per sempre també. Una vegada desviat el Llobregat ara es la nova escullera del port de Barcelona.


Sobre la desaparecida playa del Prat.
Hace poco descubrieron en las obras de la estación de tren de la Sagrera una villa Romana. Esta desapareció para siempre al cabo de poco tiempo bajo las apisonadoras. Esto mismo ha pasado con la playa del Prat, que creo recordar era la única prohibida al baño en Cataluña.  En el año 2001 estuve en dos ocasiones ya que me parecía un paisaje industrial sorprendente, contenedores tocando el agua, vacíos, para hacer de barrera. Ahora ya no queda absolutamente nada de la playa, solo el depósito de contenedores. La playa ha desaparecido para siempre una vez desviado el Llobregat y construido el nuevo el nuevo dique del puerto de Barcelona.






La plage disparue du Prat de Barcelone
Récemment on a découvert dans les travaux de la gare de Sagrera a Barcelone une villa romaine. Elle a disparu à tout jamais sous les machines après un court laps de temps. C'est le même qui est arrivée à la plage du Prat de Barcelone. C'était la seule plage interdite a nage en Catalogne. En 2001 ce paysage industriel il me parut surprenant. Maintenant il ne reste absolument rien du tout de la plage, seul le parc à conteneurs. La plage a disparu a jamais sous le nouveau dock du port de Barcelone.



La platja del Prat, al fons el moll d'inflamables. Octubre 2001.

En vermell on era la platja/ En rojo donde se encontraba la playa/ En rouge la situation de la plage.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada