14 sept. 2011

Jane Goodall y el agua del lavabo/Jane Goodal et l'eau des toilettes/Jane Goodall i l'aigua del lavabo

Jane Goodall. Cosmocaixa Barcelona.18/05/2007 
Jane Goodall i l'aigua del lavabo.
Quan vaig fer aquest retrat no tenia gaires esperances que fos publicat.Es un recurs que pot agradar o no. La Jane Goodall es una de les persones que he fotografiat que més pau interior irradiava a tot el seu voltant d'una manera bestial. Ella es dedica a observar animals, el seu comportament, com es comuniquen... en aquell moment jo la observava a ella. Érem un munt de gent, el periodista, un traductor D'Anglès, el responsable de torn del Cosmocaixa, jo i no se qui més. Hi havia  moments de silenci entre preguntes ja que es tenia que traduir. En aquells moments ella em mirava de reüll i de fons es sentia un munt d'aigua que s'escolava misteriosament per algun lloc del despatx. Vaig aprofitar un d'aquest moment s per fer aquest retrat. Al final ella no es va poder estar i com tots semblaven molt seriosos i ocupats em va preguntar en angles: que es aquest soroll d'aigua? Li vaig dir que no en tenia ni idea, li vaig preguntar llavors al responsable , que em va respondre en català, que allò eren els lavabos, que per molt que el CosmoCaixa fos nou doncs que tenia alguns problemes de sonorització i un munt de coses més va dir... jo em vaig girar cap a la jane Goodall i li vaig dir " are the toilets!"els dos vam riure i això em va fer sentir molt be!

la pàgina de ADN del 28 de maig 2007
Jane Goodall y el agua del lavabo.
Cuando hice este retrato no tenía muchas esperanzas de que fuese publicado. Es un recurso que puede gustar, o no. La Jane Goodall es una de las personas que he fotografiado que más paz interior irradiaba a su alrededor de manera bestial. Ella se dedica a estudiar, observar el comportamiento de primates... en ese momento yo la observaba a ella. Había un montón de gente en el despacho del Cosmocaixa, el periodista, el traductor, el responsable del Cosmocaixa, yo mismo, y creo que alguien más. Había un momento de silencio entre preguntas ya que se tenía que traducir. En esos momentos ella me miraba de reojo y de fondo se oía una cascada de agua deslizarse por algún lugar del despacho. Aproveché uno de esos momentos para hacerle este retrato. Al final Jane no se pudo resistir y como todos eran muy serios y parecían super ocupados, me pregunto en Inglés: ¿que es ese ruido de agua? Le dije que no tenia ni idea (I dont know) y le pregunte al responsable, que me respondió en catalán muy aceleradamente como escusándose, que eran los lavabos que el edifico era nuevo pero tenia unos problemas de aislamiento acústico y no se que mas... entonces me giré hacia ella y le dije "are the toilets!" los dos nos reímos i eso me hizo sentir muy bien!































Jane Goodall et l'eau des toilettes
Jane Goodall et une des personnes que j'ai Photographie avec une sensation de paix intérieure plus grande. Elle observe, étudie les primates, leur comportement... .À ce moment dans le bureaux on était plusieurs personnes, le journaliste, un traducteur d'anglais, le responsable du centre Cosmocaixa de Barcelone, moi et une autre personne. Entre questions un moment de pause se faisait, la traduction oblige. Ce en une de ses poses, que j'ai fait ce portrait. Dans le fond on entendait dans le bureaux de l'eau tomber en cascade. La curiosité de Jane, trop grande, finalement elle m'a demandé c'est quoi ce bruit d'eau?J'ai demandé ou responsable qui m'a répondu en catalan, "les toilettes" je me suis retourné vers Jane et je lui dis: "are the toilets!" alors tous les deux on a bien rigole!









Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire